Hjälp med Search courses

Kouluttajalääkärien lukuvuoden avajaiset keskiviikkona 11.9.2019 klo 12-16

Tervetuloa avaamaan lukuvuotta yhdessä! Tule kuulemaan missä mennään erikoislääkärikoulutuksen uudistuksessa ja mitä se tarkoittaa kouluttajalääkärin kannalta.


Kättä pidempää käytännön arviointeihin

Valintapilotti on tehty, mitä siitä opittiin, miten edetään?

Miten ja mistä aloittaa uuden erikoistujan kanssa, miten arvioida lähtötilannetta ja laatia käytännön tavoitteita?

Miten suunnitella ja toteuttaa karttuvan oppimisen arviointia?


OHJELMA

12.00 - 12.15   Tervetuloa ja esittäytymiset

12.15 - 12.55   Ajankohtaista erikoislääkärikoulutuksesta ja kokemuksia valintapilotista

12.55 - 13.00   Stretching

13.00 - 13.45   Apua arviointiin 1

13.45 - 14.00   TAUKO

14.00 - 14.55   Apua arviointiin 2

14.55 - 15.00   Stretching

15.00 – 15.45  Miten rakennan hyvän puolivuotisarvioinnin tilanteen

15.45 – 16.00 Tärpit lukuvuoteen 2019-2020


Tilaisuuden järjestää Oulun TTH-tiimi. Osallistumaan pääsee myös Helsingissä, Kuopiossa, Tampereella, Turussa sekä verkossa.

Tarkemmat paikat ja verkko-osallistumisohjeet täsmennetään lähempänä avajaisia sähköpostilla.

ILMOITTAUTUMINEN (myös verkossa osallistuvat) tästä 30.8.2019 mennessä.

Kouluttajalääkäreille järjestettävien lukuvuoden avajaisten tavoitteena on tukea kouluttajalääkäreitä ohjaustyössään.

Lisätiedot: heli.koivisto(at)oulu.fi, Oulun yliopisto

Tilaisuuksien tavoitteena on syventää edelleen kouluttajien pedagogista osaamista. Tapahtumat välitetään myös valtakunnallisesti etäyhteydellä ja etäryhmätkin ovat mahdollisia.

Helsingissä

21.10. klo 12-16

9.12. klo 12-16

Lisätietoja: Matti Palosaari ja Asta Toivonen, Helsingin yliopisto (etunimi.sukunimi@helsinki.fi)

Kouluttajalääkärin startin suorittaminen on vaatimus aloittaville uusille kouluttajalääkäreille koulutusoikeuksien saamiseksi. Kurssin suorittaminen hyödyttää myös täydennys- ja kertauskoulutuksena muitakin, jo kokeneempia kouluttajalääkäreitä.

Startin keskeisenä sisältönä ovat ohjaustyön käytännöt ja toiminnot.  Ne pohjautuvat opinto-oppaassa (OPS) ja lokikirjassa esitettyihin koulutustavoitteisiin, koulutuspaikkasopimukseen sekä koulutusjärjestelmän ja -prosessin tuntemiseen.

Startin hyväksyttyyn suoritukseen kuuluvat kurssin materiaaleihin perehtyminen ja kaksi oppimistehtävää. Tehtävät auttavat uutta kouluttajaa konkreettisesti ohjaustyön aloittamisessa. Tehtävistä saa henkilökohtaisen palautteen.  Kurssista saa todistuksen tehtävät suoritettuaan. Arvioitu ajankäyttö kurssin suorittamiseen on 15-20 tuntia.

Kurssiavaimen saat oman yliopistosi kliiniseltä opettajalta, verkkopedagogilta tai pedagogiselta asiantuntijalta. Yhteystiedot löytyvät työrveyshuollon virtuaaliyliopiston sivuilta.